Monday, July 7, 2008

Mana pergi pertimbangan akal rakyat Malaysia



Nah Perak dan Selangor dah dapat air percuma. Macamana dengan negeri-negeri lain. Di Perak juga, rakyat yang berjaya memasuki IPT akan diberikan ganjaran RM1000. Nah ini semua satu permulaan yang baik. Mana ada insentif-insentif yang sebegini yang diberikan oleh kerajaan lama Selangor dan Perak?. Mana ada tak pernah ada. Tak pernah terfikir pun mereka. Aku yakin banyak lagi insentif-insentif yang melegakan penderitaan rakyat di negeri-negeri kerajaan pakatan rakyat yang akan diperkenalkan.


Persoalan aku? ada ke insentif-insentif ini untuk rakyat yang mengundi pakatan rakyat sahaja?. Ha! sudah tentu TIDAK. Insentif ni untuk semua tak kira korang undi siapa hari tu. Semua akan merasa. INI BUKAN INSENTIF YANG BERMOTIFKAN POLITIK. INSENTIF UNTUK SEMUA.


Tapi kalau kerajaan Beend yang perkenalkan aku yakin mesti diorg berat sebelah. yang sokong depa je yang dapat. KERAJAAN ANAK BERANAK LA KATAKAN.


NAH APA LAGI YANG KORANG TAK BOLEH FIKIR. GUNAKAN PERTIMBANGAN AKAL MANUSIA YANG LOGIK. MANA SATU KERAJAAN UNTUK RAKYAT. FIKIR SENDIRILAH.

0 comments:

 

Pendapat dan Pandangan Aku Blak Magik is Designed by productive dreams for smashing magazine Bloggerized by Ipiet © 2008